divendres, 5 de febrer del 2010

MK 6º

ESTRATÈGIES:


*Lideratge general en costos: Oferim un preu baix i o competitiu com a conseqüència d'un major control en els costos (Per exemple: Zara).Per les micro i petites empreses és molt arriscat aquest tipus d'estratègia.

*Estratègia de diferenciació: Aquesta estratègia consisteix a afegir, al a funció bàsica del producte o servei que oferim, una cosa que sigui percebuda en el mercat com a única i ho diferencii de la resta. (Per exemple:Ikea)

*Estratègia concentració o enfocament d'especialista: L'Objectiu d'aquesta estratègia és concentrar-se en l'atenció de les necessitats d'un segment o grup particular de compradors, sense pretendre abastis el mercat sencer, tractant de satisfer aquest segment millor que els competidors (Per exemple: Prenatal)

SEGMENTACIÓ:

És la divisió del mercat en diferent grups de compradors que necessiten serveis separats.

Selecció del mercat meta o públic objectiu; Consisteix en l'avaluació de l'atractiu de cada segment i la selecció d'un o més segments del mercat.

*SEGMENTACIO GEOGRÀFICA: Local, Nacional...

*SEGMENTACIO DEMOGRÀFICA: Edat, genere, ingressos, educació rebuda...

*SEGMENTACIO PSICOGRÀFICA: Estil de vida, personalitat, valors...

*SEGMENTACIO PER COMPRORTAMENTS: Refereix al comportament del consumidors vers el producte.

POSICIONAMENT:


Atributs obtinguts percebuts pel client.

Cal que ens construïm una marca

La imatge que el client te de nosaltres.
(Exemple: VOLVO-> seguretat)

P.V.U.: PROPOSTA VENTA ÚNICA.